Cmc Reklam ve Mimarlık
Matbaa Hizmetleri
Buradasınız: Anasayfa / Hizmetlerimiz
Matbaa Hizmetleri
Matbaa Hizmetleri

Günümüzde reklam tanıtım;” genelde bir bedel karşılığında, kimliği belirli sponsor tarafından, çeşitli iletişim araç ve yöntemleriyle gerçekleştirmiş olan, ürün, hizmet ve fikirleri tutundurmaya yönelik, daha önce planlanan ve kişisel olmayan iletişim” olarak tanımlanır.

Reklam amaçları; bilgilendirmek, ikna etmek ve hatırlatmak olabilir. Başarılı bir reklam tanıtım kampanyası için amaçların doğru ve açık biçimde ortaya konması gerekir. Bir reklam tanıtım kampanyasının amacı, çoğu kez bir slogan ya da bir tema altında gizlidir. Bir reklam tanıtım kampanyası, firmanın belirli bir zaman aralığında gerçekleştirmeyi hedeflediği reklam tanıtım çabalarının bütünü olarak tanımlanır.

Reklam Stratejisi; hedef kitle, ürün avantajı, reklam tanıtımın amacı, ürün üstünlüğünün nedenleri, ürünün kişiliği ve satış teması göz önüne alınarak oluşturulmalıdır.

Ürün avantajı ve ürün üstünlüğünün nedenleri, iletiler, ürünün tüketiciye sağlamış olduğu avantajlar, ve rakiplerinden ayıran özellikler üzerine yapılandırılmalı,

Ürüne, “kalbinizin dostu” gibi somut kişilikler verilmeli,

Satış teması, reklam tanıtım stratejisinde satış teması, ürünün diğer rakip ürünlere tercih sebepleri ve ayırıcı fonksiyonları üzerine inşa edilmelidir.

Hedef kitle, oluşturulacak reklam tanıtım stratejisinde en belirleyici unsurlardan birisidir.

Hedef Pazar ise, ürünle olan ilişkisi açısından şu biçimde sınıflandırılabilir:

– Ürünü kullanmayanlar,

– Ürünü hiç kullanmamış ve hiç kullanmayacak olanlar,

– Ürünün farkında olmayanlar ancak geleceğin muhtemel alıcıları.

Ürünün farkında olup kullanmayanlar, ancak gelecekte kullanabilecek potansiyel tüketiciler:

– Ürünü kullananlar,

– Ürünü tanımayan rakip ürün tüketicileri,

– Ürünün farkında olan, ancak ürünün tüketicisi olmayanlar.

– Rakip firmaların markalarını ve hemde bizim ürünümüzü kullananlar,

– Sadece bizim markamızı kullananlar.

Sizleride Aramızda Görmek Dileğiyle...